min skalle snurrar

för att jag har sparat. för länge. samlat på mig och snålat. börjat räkna ryggkotor igen och slutat önska. när ögonfransar faller och du vet. jag vet inte alls. går balansgång genom dagarna och ramlar allt för sällan.
om jag kunde så skulle jag leva. i flera parallella universum. jag skulle vara hanterbart schizofren. en personlighet för varje universum och lyckliga skulle vi vara. i alla våra dagar. och universum också för den delen.
om jag kunde så skulle jag flyga också. ha för långa byxor och sväva ovanför marken. ja, om jag kunde skulle jag  låtsas vara lång. inte på riktigt dock, det är så obehändigt. jag skulle välja och vraka. bestämma själv, du vet. och tjosanhejsan, eskimåpuss.
jag skulle alltid välja sommar. förutom kring julafton, då skulle jag springa barbent i meterhög snö och hacka tänder tills läpparna blev blåa. dricka varm choklad och värma mig i någon annan. somna med kalla tår i varma tjocksockar. två täcken och en filt också.
i ett universum skulle jag vara miljardär. smuggla stora sedlar över gränserna skulle jag också göra. mest för att vara lite kriminell, som man ska. men också för att dela med mig. slösa. inte alls behöva göra sådant där jobbigt som att jobba. om jag fick så skulle jag också bestämma. över allting. leka härskarinna och härja, på ett lagomsnällt sätt. ansvarsfullt. och kanske lite busigt också, du vet.
annars skulle jag fördriva tiden med att fläta ihop mina ögonfransar med andras. dina. inte se något annat än dig. spatsera längs linjer och drunkna i personligheter. skratta när jag är glad. gråta när jag är ledsen. skrika när jag känner för det också.
jag skulle avskaffa damm, idioti och döden. det skulle rymmas en hel del fler människor i alla mina universum och alla skulle få vara med. karma skulle bestämma vem som åldrades. om man ville så skulle man få två skiljda kroppar också, en kvinnlig och en manlig. den man inte använde för stunden skulle man få lämna hemma i garderoben. sedan skulle vi förstå varför vi aldrig förstår. man skulle få taffsa på sig själv också.
om jag kunde så skulle jag rädda världen. göra den till min egen. äga inget men ge allting. sushi skulle de ge bort gratis på gatan till alla som ville ha. alla skulle vilja ha. och alla skulle vilja ge. så skulle vi leva utan att låta bli också. medvetet och utan att ta förgivet. utan att vara människor, antar jag.
om jag kunde bestämma. över verkligheten och allt det där, du vet.

Kommentarer
Postat av: A

Definitivt dags att börja uppdatera bloggen:)

2011-04-10 @ 02:26:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0