envisas med att inte titta

för att lockigt hår är lockigt hår och fint. för att ögon är till för att drunkna i och se på vackerheter med. för att armar är armar men dina händer är dom finaste. för att du log ibland när vi pussades. för att du känner mig och för att jag har känt dig i vad som känns som en liten evighet men som lika gärna kunde ha börjat igår. för att vi har hemligheter och minnen, och för att jag vet att lockigt hår kommer vara lockigt hår och fint även imorgon. för att jag saknar att simma fjärilar genom det och gömma mig i din man när du ligger över mig. för att dina ögon är som mina fast utan smink och jag drunknar bara av att tänka på dem.

 

för att evigheter är evigheter men de passerade som ögonblick när jag hade dig nära. för att vi en gång var en enda stor hemlighet och en alldeles för puttinuttig tvåsamhet och kära. för att alla andra vet så lite och kommer alltid veta mindre bara för att de aldrig fick vara en del av oss, men också för att vi fortfarande är och kommer nog alltid vara. för att vi älskar. för att löven ändrar färg och för att vi bor i olika städer nu. för att höst efter höst efter höst förändrar mitt liv och jag hittar evighetsgator var jag än hamnar. för att de alla faktiskt leder tillbaka till ett förflutet med en framtid.

 

för att du är allt jag ser när jag blundar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0